Terug naar de actiepagina

Zoekmachineoptimalisatie en gezien worden

Een creatieve en gebruiksvriendelijke website maken is een, maar de doelgroep moet ook bereikt worden. Om dit te realiseren richten wij ons hoofdzakelijk op 3 onderdelen:

  • Search Engine Optimization (SEO) campagne
  • Search Engine Advertising (SEA) campagne
  • Bannercampagne

Door optimaliseringstechnieken in te zetten en te kiezen voor de juiste strategie zorgen we ervoor dat websites hoger in de zoekresultaten van zoekmachines terecht komen. De doelgroep zal deze hierdoor makkelijker kunnen vinden. 

Ook beter gevonden worden?

Schema gebruikers Google analytics
Gebruikers website

SEO Campagne

Search Engine Optimization

SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie. Dit houdt in dat een website zo wordt geoptimaliseerd, dat deze goed vindbaar is in Google. Met onze aanpak zorgen wij ervoor dat websites een betere 'Google ranking' krijgen en hierdoor hoger in de zoekresultaten terecht komen. 


Naast het optimaliseren van de website zelf, is het bij een SEO Campagne belangrijk om continu aan de slag te blijven. Zo analyseren we scans uit de SEO-tool, het gedrag van bezoekers via Google analytics statistieken en posities van keywords ten opzichte van concurrerende websites. Zodoende kunnen wij de website blijven perfectioneren. Met onze kennis en ervaring halen we het maximale uit de campagne.

SEA campagne

Search Engine Advertising

Google Ads


Als organisatie is het belangrijk om concurrenten voor te blijven en het juiste publiek te blijven trekken. Hier komt SEA om de hoek kijken. Door in te zetten op betaalde trefwoorden binnen Google Ads kunnen we een website in Google promoten. Hiermee zal een hogere positie gekocht worden in het Google Search Netwerk. Het budget kan per dag en zoekwoord worden bepaald. SEA is de snelste en effectiefste manier om potentiële klanten jou te laten vinden.

Samen brengen we specifiek meetbare doelen in kaart en kiezen een geschikte biedstrategie. We kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van local-SEA, waarmee we ons specifiek richten op personen die lokaal en actiegericht zoeken. Met behulp van de SEO-tool bepalen we de juiste trefwoorden voor de doelgroep van een organisatie, waarna we met onze expertise de conversie en effectiviteit meten. Hierdoor blijven we de campagne voortdurend bijsturen.

Verschil SEO en SEA
Bannercampagne de Beier voorbeeld op website Nu

Bannercampagne

Zichtbaar op miljoenen website's

Met een bannercampagne tonen we advertenties gericht aan de doelgroep. Wij ontwerpen en animeren de banner en plaatsen hem online.

De banner wordt in een display netwerk van Google getoond, wat bestaat uit miljoenen websites, video’s, blogs en apps. Hierdoor zal alleen de doelgroep worden bereikt, wat zal zorgen voor meer geschikte bezoekers en meer naamsbekendheid.

Bannercampagne Dura Vermeer voorbeeld op website Telegraaf

Beginnen met SEA en/of SEO?

Vul je gegevens in en we nemen snel contact met je op!